De mogelijkheid van een spoorlijn Breda-Utrecht open houden
De plannen voor de verbreding van de snelweg A27 hebben de discussie over de haalbaarheid van een spoorverbinding Breda-Utrecht weer nieuw leven ingeblazen. Betrokken gemeenten en provincies willen waarborgen dat er in de toekomst langs de A27 nog redelijk gemakkelijk een spoorlijn kan worden aangelegd. De provincie Noord-Brabant vroeg ons in 2010 het bestuurlijk draagvlak voor het niet onmogelijk maken van een dergelijke spoorlijn te inventariseren en af te wegen. In een proces met gedeputeerden van 3 provincies, wethouders van 14 gemeenten en bestuurders van 2 waterschappen, zijn we nagegaan wat de bestuurlijke kansen en belemmeringen zijn. In ons eindrapport beschrijven we het bestuurlijk draagvlak voor deelname aan een studie naar het niet onmogelijk maken van een Spoorlijn A27 en voor de oprichting van een regionaal overlegorgaan Spoorlijn A27.
Wil je graag meer weten over dit project? |
Inhoudelijk sterk, aansluitend op de bredere beleidsdoelen, samen met alle stakeholders
Lees meer
Geen wenslijstje per modaliteit maar integraal ruimteclaims afwegen.
Lees meer
Een voorbeeldig mobiliteitsplan voor Evergem: hoge kwaliteit, toegesneden en met draagvlak
Lees meer
Elk kwartaal het europese nieuws voor verkeersambtenaren
Lees meer
Methodiekverbetering door te leren van de eerste lichting
Lees meer
Borsele, Molenwaard, Heerde, Veere, Nunspeet: Goede lokale verkeerplannen die uitblinken in een eenvoudige...
Lees meer