TRIDÉE bepaalde een aantal essentiële ontwerpkenmerken voor erftoegangswegen met een zekere verkeersfunctie.
Hoe richt je Erftoegangswegen met ook een verkeersfunctie (ETW-1) zo in dat de erfontsluitingsfunctie geen geweld wordt aangedaan en de weg zich duidelijk onderscheid van een gebiedsontsluitingsweg (GOW-80)? Door ervoor te zorgen dat de snelheid van het autoverkeer - de belangrijkste SPI (safety performance indicator) - wordt beperkt.
Samen met een breed samengestelde begeleidingsgroep kwamen we (naast onderbroken kantmarkering - herkenbaarheid) uit op een aantal essentiële ontwerpkenmerken:
Het eindrapport is openbaar maar niet vindbaar op een website (project 2003).
Wil je graag meer weten over dit project? |
Evaluatie, werkplanning en takendiscussie om het functioneren te verbeteren
Lees meer
Een integrale MER, vele aspecten evenwichtig wegend
Lees meer
Een integraal en ambitieus veiligheidsplan, in brede samenwerking tot stand gebracht
Lees meer
Ongevallenanalyse op een ongevallenbestand van de Politiezone Antwerpen
Lees meer
Zoektocht naar alternatieve methodieken - specifiek Safety Performance Indicators (SPI) Snelheid
Lees meer
Nut en noodzaak van infra-investeringen overtuigend in beeld
Lees meer