Snelfietsroutes avant la lettre
In Amersfoort komt relatief veel fietsverkeer uit de omliggende gemeenten. Zowel binnen de stad als in het landelijk gebied waren er veel verbeteringen mogelijk en was er behoefte aan keuzes en prioritering. Wij inventariseerden de routes en probeerden zo veel mogelijk het fietsverkeer te bundelen. Op die manier werd de sociale veiligheid verbeterd en hadden investeringen voor meer fietsers effect. We inventariseerden de routes richting Hoevelaken (aan de oostkant) en Soest (westkant). Binnen Amersfoort liepen de routes natuurlijk snel verder uit elkaar, afhankelijk van de bestemming. Toch hadden daar de investeringen juist nog steeds veel nut omdat de lokale fietsers erbij komen. Onze conclusie is dat snelfietsroutes (want daar ging het hier in feite ook al over, ook al heetten de routes niet zo) vanwege de aantallen gebruikers juist ook op het ‘laatste’ stuk binnen de bebouwde kom een groot verschil kunnen maken.
Wil je graag meer weten over dit project? |
Diverse MOBERs en mobiscans om de mobiliteitseffecten van nieuwbouw te ramen
Lees meer
Beleidsregels voor het faciliteren van elektrisch rijden
Lees meer
CEMA-opleiding geactualiseerd en reeds diverse jaren uitgevoerd
Lees meer
Verkeersaspecten inbrengen in ruimtelijke ontwerpen
Lees meer
Beklijvende planvorming door nadrukkelijk eerst doelgroepen te specificeren en niet direct in maatregelen...
Lees meer
Betrokkenheid van burgers en maatschappelijke organisaties gewaarderd
Lees meer